Personeel en bedrijfsreputatie: een gouden koppel


De bedrijfsreputatie is zo belangrijk omdat een goede naam een niet te kopiëren concurrentievoordeel biedt, zeker in combinatie met gemotiveerd personeel dat het belang van die reputatie beseft. Om deze succesfactor optimaal te managen is de Balanced Scorecard (BSC) een voor de hand liggend instrument.
Veel bedrijven gebruiken hem toch al, en hoeven er slechts een paar componenten aan toe te voegen: werknemerstevredenheid, de waardering van de bedrijfsreputatie door de klanten, toeleveranciers en bedrijfspartners.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVerder is het zaak een bedrijfscultuur te creëren en onderhouden die het belang van een goede reputatie hoog in het vaandel heeft. Daar hoort ook bij dat werknemers ‘reputatiebewust’ worden gemaakt c.q. de voordelen van een positieve en de gevaren van een slechte reputatie leren inzien. En door de inzet van de BSC benadrukt een organisatie nog eens het belang dat wordt gehecht aan de goede naam van het bedrijf.
Bron: Business Horizons
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid