Overslaan en naar de inhoud gaan

Personeel en bedrijfsreputatie: een gouden koppel

Succesvolle ondernemingen kunnen niet zonder een goede bedrijfsreputatie. Werknemers vormen daarin een cruciale factor: zij staan in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De bedrijfsreputatie is zo belangrijk omdat een goede naam een niet te kopiëren concurrentievoordeel biedt, zeker in combinatie met gemotiveerd personeel dat het belang van die reputatie beseft. Om deze succesfactor optimaal te managen is de Balanced Scorecard (BSC) een voor de hand liggend instrument.

related partner content for mobile comes here

Veel bedrijven gebruiken hem toch al, en hoeven er slechts een paar componenten aan toe te voegen: werknemerstevredenheid, de waardering van de bedrijfsreputatie door de klanten, toeleveranciers en bedrijfspartners.

Verder is het zaak een bedrijfscultuur te creëren en onderhouden die het belang van een goede reputatie hoog in het vaandel heeft. Daar hoort ook bij dat werknemers ‘reputatiebewust’ worden gemaakt c.q. de voordelen van een positieve en de gevaren van een slechte reputatie leren inzien. En door de inzet van de BSC benadrukt een organisatie nog eens het belang dat wordt gehecht aan de goede naam van het bedrijf.

Bron: Business Horizons

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in