Overslaan en naar de inhoud gaan

NatuurHoeve komt met omega 3 en 7 yoghurt

Biologische zuivelproducent Natuurhoeve volgt de gezonde en duurzame trend en komt met een yoghurt die veel omega 3 en 7 vetzuren bevat,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Natuurhoeve heeft hiervoor twee jaar nauw samengewerkt met Universiteit Wageningen en diverse (buitenlandse) veevoerbedrijven.

related partner content for mobile comes here

Uit onderzoek van de universiteit kwam naar voren dat het gunstige percentage omega 3 en 7 onverzadigde vetzuren in de melk uit Benschop en omgeving het gevolg is van de bodemsamenstelling in het Groene Hart. Dit in combinatie met de traditioneel hoge weidegang in dit gebied. In de zomer bevat melk uit het Groene Hart dus extra veel omega-vetzuren.

Samenwerking met een leverancier van veevoer en diens toeleverancier uit Frankrijk resulteerde in een voer voor koeien op basis van lijnzaad. Hierdoor maken de koeien in de winter, wanneer ze niet in de weide grazen, ook veel omega 3 en 7 aan.

De zuivelproducent zegt er nu als eerste in Nederland erin geslaagd te zijn door middel van aangepast veevoeder en stimulering van een gezonde weidegang (lekker buiten grazen in de wei) een yoghurt met natuurlijk verhoogde Omega 3 en 7 vetzuren op de markt te zetten; tweemaal zoveel als in reguliere yoghurt.

De yoghurt wordt onder de naam Weideyoghurt in de supermarkt aangeboden. Volgens Natuurhoeve is de smaak aanmerkelijk verbeterd; de yoghurt is nu zachter en voller van smaak.

Duurzaam ondernemen is een hot item in de zuivelsector; ook Campina start vanaf deze herfst met een nieuwe duurzaamheidsstrategie die onder andere bestaat uit het toedienen van verbeterde veevoederproducten aan een deel van zijn koeien en het stimuleren van de weidegang. Zie een op Molblog.nl.

De zuivelfabrikant hoopt hiermee een ultra-biologische melkmerk aan te kunnen bieden dat in de toekomst tegenwicht moet gaan bieden aan de goedkopere huismerken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in