Overslaan en naar de inhoud gaan

Van free naar fee

Het sprookje waarin alles gratis was, is over. Contentsites dicteren de trend.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sites als (film- en muzieknieuws), (zakennieuws) en (politiek en literatuur) zijn overgestapt op betaalde abonnementen. Ook Yahoo! vraagt nu geld voor bepaalde diensten (zoals een online muziekabonnementservice). De overschakeling van gratis naar betaald zal moeilijk worden omdat er altijd veel gratis materiaal beschikbaar zal blijven – bijvoorbeeld op sites van offline-uitgevers, die veel weggeven om abonnees op folio-uitgaven te werven. Het echte probleem is echter dat internetgebruikers er volledig aan gewend zijn dat online diensten gratis zijn. Dat verwachtingspatroon moet worden omgevormd.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: the economist, 14-4-2001 <#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in