Overslaan en naar de inhoud gaan

Vakmedianet wint DDMA Customer Data Award

'Klantbehoefte staat centraal bij de uitgeverij'
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Vakmedianet (uitgever van ruim dertig vakbladen op het gebied van HR, finance en zorg) is de winnaar van de . De jury vindt dat de organisatie klantdata dit jaar het meest succesvol weet in te zetten.

related partner content for mobile comes here

Kees Groenewoud (Cmotions), juryvoorzitter van de Customer Data Award: &;Vakmedianet is er in geslaagd een cultuur te creëren die de klant als uitgangspunt neemt. Als resultaat van een veranderproces dat in 2013 is ingezet, is binnen de uitgeverij een compleet nieuwe manier van werken ontstaan. De traditionele zendstrategie is verdwenen, tegenwoordig staan contentcreatie en distributie op basis van klantkennis en klantbehoefte centraal. De aanpak van Vakmedianet is echt een voorbeeld voor de hele sector en inspireert andere bedrijven om data op een doelgerichte manier in te zetten in de dialoog met klanten.&;

De prijs

De Customer Data Award wordt jaarlijks uitgereikt door DDMA, de brancheorganisatie voor data-driven marketing. De vakjury beoordeelt de genomineerden op verschillende criteria, zoals rendement, verankering in de organisatie en de impact van het datagebruik op klanten.

Andere genomineerden dit jaar waren Marlies Dekkers, Centraal Beheer en Essent.

&;Vakmedianet loopt voorop&;

De vier genomineerden vielen allemaal positief op door de manier waarop zij klantgegevens inzetten voor relevante, gepersonaliseerde communicatie over de kanalen heen. Ook lieten ze allemaal zien dat het professioneel toepassen van data in toenemende mate op bestuursagenda staat en steeds meer wordt verankerd binnen de organisatie. Winnaar Vakmedianet loopt in die ontwikkeling volgens de jury voorop.

Maximale relevantie

Ceesjan de Vos, CMO van Vakmedianet: “Wij zijn als B2B-uitgeverij de afgelopen jaren compleet getransformeerd - van print naar online, van display naar content, van massa naar gepersonaliseerd en van outbound naar inbound. De achterliggende gedachte achter alles: maximale relevantie bieden aan zowel lezers als adverteerders, door inzichten uit data en content slim te combineren. Wij hebben die verandering bewust geleidelijk ingezet, met een goede balans tussen de impact op de organisatie, aandacht voor de klant en het veranderen van rollen en processen.”

 

Over DDMA

(Data Driven Marketing Association) is de brancheorganisatie voor data-driven marketing met 275 leden variërend van War Child tot Heineken, van Relay42 tot Vodafone. Als onafhankelijk orgaan adviseert DDMA de leden over privacy en wetgeving en informeert ze over de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van data. Daarnaast is de brancheorganisatie actief in Brussel en Den Haag.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in