Vakantie als statusartikel


In het vliegtuig op weg naar mijn vakantie las ik De Telegraaf. Er stond een artikel in over St. Trop. Voor de niet kenners, St. Tropez, Zuid-Frankrijk. Het artikel ging in op het fenomeen dat Europa's 'tout chique' naar deze badplaats trekt tijdens de zomermaanden. Je moet daar immers zien en vooral gezien worden. In Amerika las ik een artikel over hetzelfde fenomeen. Uiteraard gaan de Amerikanen nog 1 stapje verder. Daar hebben ze de Hamptons en Martha's Vineyard. Maar er alleen op vakantie gaan is uiteraard niet genoeg. Het laten weten dat je er regelmatig vertoeft is nog veel belangrijker. En dit doe je uiteraard niet opzichtig. Dat is niet lauw. Je loopt in New York met een tas met daarop 11968. Weet je niet wat dit is? De postcode van South Hampon, sufferd. Of je neemt een bumpersticker achterop je Range Rover. Met daarop BH (Bridge Hampton) of ACK (de lokale airportcode). En als je dan in Sag Harbor rijdt, plak je een sticker op je SUV met daarop AE. Dat staat natuurlijk voor Aspen East. Want daar ga je standaard 's winters skiën. Maar voordat je een sticker plakt of een tas koopt, pas wel op. Voordat je het weet is het al weer 'so beyond over'.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid