Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv-reclame en de dvd-recorder

De dvd-recorder is lange tijd gezien als een bedreiging voor tv-reclame. Maar door het doorspoelen van reclameblokken vallen commercials…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als je mensen vraagt wat ze van reclame vinden, moet je ze niet op hun woord geloven. In een onderzoek van Millward Brown gaf zo’n 70 procent van de respondenten aan de reclameblokken te skippen. Toch bleek maar liefst 59 procent een recente commercial te herkennen.

related partner content for mobile comes here

Het toont eens te meer aan dat consumenten meer van reclame merken dan ze zelf doorhebben. Dat geldt ook voor de kijkers die tv-programma’s op hun dvd-recorder opnemen. Dat je reclameblokken doorspoelt, wil namelijk niet zeggen dat je niets van de commercials ziet. Het doorspoelen vergt extra aandacht, omdat je goed moet blijven opletten wanneer het blok voorbij is.

En dan zie je meer dan je denkt: het menselijk brein herkent in een fractie van een seconde beeldsignalen als merklogo’s en merknamen. De bedreiging die zou uitgaan van de dvd-recorder moet dan ook niet worden overdreven. Commercials waarin de afzender goed herkenbaar is en het merk duidelijk zichtbaar in beeld wordt gebracht, kunnen zelfs profiteren van de dvd-kijker.

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in