Overslaan en naar de inhoud gaan

Tribal DDB bureau van het jaar bij Webby Awards

Tribal DDB Worldwide is verkozen tot Agency of the Year Award tijdens de17e Webby Awards, de ‘Oscars van het internet’.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Agency of the Year Award wordt uitgereikt aan het meest succesvolle (reclame)bureau of network in alle Webby categorieën. Tribal DDB Worldwide – met onder meer een kantoor in Amsterdam – won 8 Webby Awards en had 10 nominaties.
Het bureau won onder meer voor Deutsche Telekom's ‘Move On’, de corporate socialeverantwoordelijkheidscampagne van McDonald's; de viral video ‘Don't Make Up and Drive’ en het interactieve ‘Piano for Peace’.
DDB & Tribal Amsterdam wonnen een in de categorie Interactive Media & Advertising – Tourism & Leisure:

related partner content for mobile comes here

De Webby Person of the Year werd R&B artiest en singer-songwriter Frank Ocean voor zijn ‘impactvolle jaar als zowel musicus als cultureel icoon die begrijpt dat internet bij uitstek een communicatiemiddel is voor sociale verandering’.

Een ‘special achievement’ award was er voor Trigger Street Productions oprichters Kevin Spacey en Dana Brunetti als producers van de succesvolle serie House of Cards. 'Spacey en Brunetti zien het web als levensvatbaar content distributie netwerk’.

De Lifetime Achievement Award ging naar.Steve Wilhite, de man die het GIF file-formaat uitvond.

MediaMonks werkte mee aan drie winnende campagnes bij de Webby Awards. In de categorie Interactive advertising and media: KLM 'Be my guest' (samen met Tribal DDB Amsterdam), categorie Peoples voice winners: Stella Artois 'Chalice factory' (met Mother NY) en tedx 'Interactive Brain' (met We Are Pi).

Alle winnaars zijn te zien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in