Overslaan en naar de inhoud gaan

Telegraaf Media Groep koopt Metro

Telegraaf Media Groep (TMG) heeft de Nederlandse editie van het gratis dagblad Metro gekocht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

(TMG) heeft de Nederlandse editie van het gratis dagblad gekocht.

related partner content for mobile comes here

De koop van Metro maakt onderdeel uit van de strategie van TMG om niet alleen de pijlers online en radio te ontwikkelen, maar ook om marktleider in printmedia te blijven en die positie te versterken. Dat kan TMG wel gebruiken, het gaat om dit moment wat minder. Er en de halfjaarcijfers van dit jaar zijn ook.

TMG heeft al een gratis krant in zijn het portfolio, Spits.

TMG: ‘De gratis dagbladen bereiken in Nederland een relatief jonge doelgroep en dat is een interessante groep lezers voor adverteerders. Metro en Sp!ts hebben voor een belangrijk gedeelte een eigen profiel en lezerskring. TMG wil in de komende maanden de beide bladen nog beter ten opzichte van elkaar positioneren om zo meer variatie te kunnen bieden aan lezers. Dit brengt ook voordelen voor adverteerders, aangezien meer differentiatie tussen de titels de kwaliteit van het gezamenlijke bereik verdiept. Het biedt adverteerders bovendien de mogelijkheid van meer gerichte benadering van specifieke lezersgroepen.’

Piet Bakker, lector crossmedia aan de Hogeschool Utrecht aan dat de lezer er waarschijnlijk niet veel van zal merken, de adverteerder des te meer: ‘Adverteerders zullen er wel wat van merken. Men denkt dat de inkomsten omhoog gaan nu ze er twee (Spits en Metro, red.) hebben.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in