Telegraaf Media Groep koopt Metro
Telegraaf Media Groep (TMG) heeft de Nederlandse editie van het gratis dagblad Metro gekocht.
De koop van Metro maakt onderdeel uit van de strategie van TMG om niet alleen de pijlers online en radio te ontwikkelen, maar ook om marktleider in printmedia te blijven en die positie te versterken. Dat kan TMG wel gebruiken, het gaat om dit moment wat minder. Er was verlies in 2011 en de halfjaarcijfers van dit jaar zijn ook niet zo rooskleurig.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuTMG heeft al een gratis krant in zijn het portfolio, Spits.
TMG: ‘De gratis dagbladen bereiken in Nederland een relatief jonge doelgroep en dat is een interessante groep lezers voor adverteerders. Metro en Sp!ts hebben voor een belangrijk gedeelte een eigen profiel en lezerskring. TMG wil in de komende maanden de beide bladen nog beter ten opzichte van elkaar positioneren om zo meer variatie te kunnen bieden aan lezers. Dit brengt ook voordelen voor adverteerders, aangezien meer differentiatie tussen de titels de kwaliteit van het gezamenlijke bereik verdiept. Het biedt adverteerders bovendien de mogelijkheid van meer gerichte benadering van specifieke lezersgroepen.’
Piet Bakker, lector crossmedia aan de Hogeschool Utrecht geeft op BNR aan dat de lezer er waarschijnlijk niet veel van zal merken, de adverteerder des te meer: ‘Adverteerders zullen er wel wat van merken. Men denkt dat de inkomsten omhoog gaan nu ze er twee (Spits en Metro, red.) hebben.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid