Overslaan en naar de inhoud gaan

Tejo Hollander VEA legend 2012

'Tejo heeft tijdens zijn lange reclamecarrière een fundamentele bijdrage geleverd aan de Nederlandse reclamecultuur.'
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hollander is de achtste legende die een plek krijgt in de Hall of Fame van de VEA.

Het kunstwerk dat bij de verkiezing hoort is gemaakt door de kunstenaar Jeroen Henneman.

Tejo Hollander was een van de langst zittende creatief directeuren en directievoorzitters van de FHV/BBDO groep. De VEA: 'Mede dankzij hem is FHV gedurende zijn 33 jarige loopbaan uitgegroeid tot een van de meest succesvolle Nederlandse bureaugroepen in zijn tijd.'

De VEA vervolgt: 'Als creatief directeur heeft hij een grote hoeveelheid bekroond werk gemaakt voor onder meer Amstel, Heineken, Douwe Egberts en La Paz. Daarnaast heeft hij een uiterst succesvolle loopbaan als bureauleider en medegrondlegger van een van de sterkste bureauculturen in de 70'er en 80'er jaren op zijn naam staan. De VEA is hem dankbaar voor deze bijdrage en vind dat Tejo als geen ander de eretitel van VEA Legend 2012 verdient.'

Eerdere Vea Legends:
Giep Franzen
Albert Winninghoff
Paul Meijer
Pietro Tramontin
Frank Pels
Hans van Dijk
Béla Stamenkovits

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in