Overslaan en naar de inhoud gaan

#SXSW15: Philips Healthcare groot aanwezig

Health is hot. En dat is op SXSW goed te merken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met diverse combinaties van technologie, wellness en lichaamsbeweging, proberen tal bedrijven een plaats te veroveren op die lucratieve en snelgroeiende markt.

related partner content for mobile comes here

Startups zowel als gevestigde bedrijven. Heel prominent aanwezig dit jaar is Philips.

Philips heeft een aantal stands, verspreid over het hele event en is groot aanwezig op de MedTech Expo die dit jaar voor het eerst op SXSW georganiseerd wordt.

Gamification

Philips betrekt de deelnemers ook actief bij zijn propositie door van 1000 deelnemers gedurende SXSW de gezondheid via trackers te meten. Blake Cahill, wereldwijd hoofd van digital en social marketing voor Philips, vertelt tijdens een sessie bij dat hij de gamification van health tech ziet als onderdeel van een grotere trend naar een meer persoonlijke gezondheidszorg:  "Het is geen geheim dat naar mate consumenten en patiënten meer betrokken zijn bij het proactief bijhouden en volgen van hun eigen gezondheid dit leidt tot betere resultaten."

Drie experimenten

Philips voert tijdens SXSW een drietal experimenten uit met deelnemers.  Onder de naam   (video) wordt gekeken hoe alle via fitness monitoring verkregen locatiegebaseerde gegevens kunnen worden samengevoegd om op basis daarvan grotere trends zichtbaar te maken.

Tijdens SXSW worden de gegevens van duizend deelnemers, afkomstig uit meerdere wearables, aangevuld met zelf gegenereerde informatie, zoals voeding, stemming, slaap en lichaamsbeweging. Door middel van een aangepast dashboard, kunnen de deelnemers zien hoe ze zich verhouden tot andere deelnemers. (

Daarnaast doet Philips ook kleine onderzoekjes die dan weer  en via de hashtag  gepubliceerd worden.

Patch

En dan is er ook nog een COPD-onderzoek, in samenwerking met het Radboud-ziekenhuis, waarbij gebruik gemaakt wordt van een patch die op het lichaam geplaatst wordt en voortdurend in verbinding staat met een .

Deze kan desgewenst dan via het internet de gegevens aanleveren aan een arts  die zo voortdurend de gezondheid kan monitoren. 

Deze HeathWatch-app is een van de eerste apps die ontwikkeld is op basis van het Salesforce Platform. (.)

En onder het motto ‘alles voor de wetenschap’ heb ik mezelf ook maar laten voorzien van zo’n patch.  Maar wel anoniem natuurlijk… Ik ben benieuwd!

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in