Overslaan en naar de inhoud gaan

Ster: Nederland wil niet betalen voor reclamevrije omroep

Het Nederlands publiek denkt duidelijk anders over reclame op de publieke omroep dan de politici in de Tweede Kamer, meldt de Ster vandaag.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Nederlands publiek denkt duidelijk anders over reclame op de publieke omroep dan de politici in de Tweede Kamer, meldt de
vandaag.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit een onderzoek dat TNS NIPO heeft uitgevoerd in opdracht van Ster.

Zo vindt bijna tweederde (63 procent) van het Nederlands publiek de discussie over reclame op de publieke omroep onnodig.

Een zelfde groep (62 procent) is ook van mening dat reclame op de publieke omroep volstrekt geaccepteerd is in Nederland. Bovendien blijkt een meerderheid (61 procent) niet bereid mee te betalen aan het reclamevrij maken van de publieke omroep.

Opvallend is het aantal VVD'ers in de groep die de discussie over reclame onnodig vindt, terwijl juist deze partij zich heeft uitgesproken tegen reclame op de publieke omroep, meldt de Ster fijntjes.

70 procent van de VVD-stemmers vindt reclame op de publieke omroep volstrekt geaccepteerd. Een ruime meerderheid van het Nederlands publiek (61 procent) blijkt niet bereid te zijn een steentje bij te dragen ter compensatie van gederfde reclame-inkomsten, indien de overheid zou besluiten deze te verbieden.

Bovendien zegt ook nog een kwart van de overige respondenten (25 procent) dat dit afhankelijk is van de hoogte van het bedrag.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in