Sponsoring NS onder vuur


Beide vinden het volgens De Telegraaf ‘onbestaanbaar’ dat het noodlijdende spoorbedrijf in vier jaar bijna vijf miljoen euro in de sportkoepel steekt. ‘Aan die sponsoring betalen we allemaal mee via de prijsverhoging van de treinkaartjes’, fulmineert VVD-Kamerlid Jelle Veenendaal. ‘Deze besteding van 1,2 miljoen euro per jaar staat in schril contrast met de ontslagen onder NS-personeel en de plannen om onrendabele lijnen weg te snijden’, zegt een FNV-bestuurder. ‘Als elk dubbeltje twee keer wordt omgedraaid, dan moet de sponsorafdeling dat ook doen.’
Veenendaal denkt niet dat sponsoring van een sportkoepel de NS meer klanten zal opleveren. ‘Het bedrijf moet eerst zijn zaakjes op orde brengen. Het kan beter NOC*NSF laten betalen voor advertenties op de trein.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe NS zegt in een reactie dat treinen rijden topsport is en dat het bedrijf zich daarom graag associeert met NOC*NSF.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid