Retailers op zoek naar klanten met Vraagwinkel.nl
De site heet Vraagwinkel.nl en werkt zo: een consument plaatst een advertentie waarin hij bijvoorbeeld een bepaald model lcd-televisie zoekt. De winkelier reageert met een aanbod. De aspirant-koper beslist of hij contact opneemt en op de aanbieding ingaat.
Volgens initiatiefnemer Mello van Kol (34), die momenteel gesprekken voert met ketens als MediaMarkt, BCC en Belcompany, combineert vraagwinkel.nl het gemak van internet aan de vertrouwdheid van een fysieke winkel. 'Uit onderzoek blijkt dat slechts 2 procent van de consumenten dure artikelen via internet wil bestellen. De meesten zijn daar huiverig voor', zegt Van Kol in het AD. Via zijn site kan de koper het gewenste item gewoon in de winkel halen. Bovendien hoeft hij niet op zoek.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaMaar ook voor de winkelier is er winst, denkt Van Kol. Die hoeft niet half Nederland af te folderen, maar kan gericht klanten benaderen. 'Elke ochtend koppelt onze database nieuwe advertenties aan de deelnemende verkopers. Iedere winkelier ziet bij de opening meteen of er nieuwe klanten zijn.'
Winkeliers kunnen op twee manieren op een advertentie reageren: voor iedere bezoeker zichtbaar of via een mail aan de aspirant-koper alleen. Dat laatste doet de winkelier die een prijs op maat wil maken of een showroom-model aanbiedt. Is de reactie algemeen zichtbaar dan geldt een aanbod voor alle bezoekers. Verder mag elke winkel een scherpere aanbieding doen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid