Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips werkt aan een elektronisch boek

Het elektronicaconcern Philips testte afgelopen week op het Nationaal Uitgevers Congres in Rotterdam hoe uitgevers denken over elektronisch…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van het Amerikaans bedrijf Ink heeft Philips de beschikking gekregen over de technologie van Ink beeldschermen. Peter Kurstjens, manager elektronische Ink displays vertelde tijdens het congres dat volgend jaar al een elektronische boek in Japan in zwart -wit te koop kan zijn. Hij kreeg geen duidelijk antwoord van de aanwezigen of er ook hier interesse is in elektronische boeken en tijdschriften. Philips wil er ook in Europa en in Amerika de markt mee op. Maar Philips wil niet de fout uit het verleden maken, zoals bij de Video 2000.

Op verzoek van de uitgeversbranche heeft PriceWaterhouseCoopers een onderzoek over trends in de bedrijfstak gehouden. Er worden vooral kansen gezien in een verder gebruik van internet (twintig procent) en een verdere digitalisering van het uitgeven (25 procent). Verder zien de uitgevers ook het bedienen van speciale doelgroepen als een ontwikkeling voor de naaste toekomst (dertien procent).

De bedreigingen voor de branche zien de ondervraagden vooral liggen in de economische ontwikkelingen (40 procent) en de teruglopende opbrengsten uit advertenties. Ook de toenemende concurrentie in de branche wordt door tien procent als een probleem gezien. Een enkeling ziet de kopieerdrift van het publiek als de grootste bedreiging van de bedrijfstak. Toch is de meerderheid (63 procent) van de ondervraagden positief over de toekomst (Rotterdams Dagblad).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in