Philips sponsort New York Times
Een week lang gratis toegang tot Times Select, dat biedt Philips een week lang, precies in de week van de Amerikaanse tussentijdse parlementsverkzingen. Het is de volgende episode in een reeks die we eerder beschreven en Wall Street Journal als laatste station had.
De actie van Philips opent de poort naar het neusje van de zalm van columnisten van de New York Times, met onder meer Paul Krugman, Maureen Dowd and Thomas L. Friedman. Deze gingen in 2005 achter slot en grendel in een poging van de beste krant om online meer te gaan verdienen. Toegang kost 50 dollar per jaar en 8 dollar per maand.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaPhilips schenkt dus per bezoeker 2 dollar. In ruil daarvoor krijgen bezoekers via Philips een aangepaste 'Simplify New York City' reclame voorgeschoteld.
De poging van NYT om online te verdienen met de columnisten is goed gelukt: het aantal betalende klanten op het web nam toe tot nu ruim 190.000. En zo'n 360.000 abonnees van de krant, die gratis toegang hebben, zijn nu lezer van Times Select via internet. Zij ervaren een meerwaarde van hun gedrukte krant.
(Een jaar of acht terug suggereerde ik PCM om haar columnisten van verschillende kranten zoals Blokker en Hofland betaald aan te bieden online: daar kwam uiteraard niet van terecht...)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid