Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips sponsort New York Times

Een week lang gratis toegang tot Times Select, dat biedt Philips een week lang, precies in de week van de Amerikaanse tussentijdse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een week lang gratis toegang tot , dat biedt een week lang, precies in de week van de Amerikaanse tussentijdse parlementsverkzingen. Het is de volgende episode in een reeks die we en Wall Street Journal als laatste station had.

related partner content for mobile comes here

De actie van Philips opent de poort naar het neusje van de zalm van columnisten van de New York Times, met onder meer Paul Krugman, Maureen Dowd and Thomas L. Friedman. Deze gingen in 2005 achter slot en grendel in een poging van de beste krant om online meer te gaan verdienen. Toegang kost 50 dollar per jaar en 8 dollar per maand.

Philips schenkt dus per bezoeker 2 dollar. In ruil daarvoor krijgen een aangepaste 'Simplify New York City' reclame voorgeschoteld.

De poging van NYT om online te verdienen met de columnisten is : het aantal betalende klanten op het web nam toe tot nu ruim 190.000. En zo'n 360.000 abonnees van de krant, die gratis toegang hebben, zijn nu lezer van Times Select via internet. Zij ervaren een meerwaarde van hun gedrukte krant.

(Een jaar of acht terug suggereerde ik PCM om haar columnisten van verschillende kranten zoals Blokker en Hofland betaald aan te bieden online: daar kwam uiteraard niet van terecht...)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in