Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook Jumbo wil korting van leveranciers

Net als Albert Heijn wil ook Jumbo een eenzijdige korting afdwingen bij zijn leveranciers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het geval van Jumbo gaat het om een extra korting van 1,25 procent, tegen 2 procent bij AH, meldt Het Financieele Dagblad. Het supermarktconcern heeft begin deze maand een brief geschreven aan zijn leveranciers. Het zou gaan om een eenmalige korting: een 'Hallo Jumbo!-bijdrage'.

related partner content for mobile comes here

Afgelopen week ontstond er ophef over de , maar volgens Philip den Ouden, directeur van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI), gebeurt dit wel vaker. 'Supermarktketens moeten ophouden met eenzijdig op contracten in te willen breken. Het zijn de ongebalanceerde onderhandelingsverhoudingen.'

Jumbo wil de eenzijdige korting met terugwerkende kracht over heel 2012 doorvoeren. Een woordvoerster zegt niet te willen reageren op de kwestie. 'Wij doen geen uitspraken over het contact met onze leveranciers.'

De kortingen die supermarktketens Albert Heijn en Jumbo willen afdwingen, zijn mogelijk in strijd met Europese verdragen, stelt onafhankelijk Europarlementariër Kartika Liotard. Ze roept de Europese Commissie in Brussel op om onderzoek te doen naar de handelwijzen van AH en Jumbo.

Bron: FD, ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in