
In het geval van Jumbo gaat het om een extra korting van 1,25 procent, tegen 2 procent bij AH, meldt Het Financieele Dagblad. Het supermarktconcern heeft begin deze maand een brief geschreven aan zijn leveranciers. Het zou gaan om een eenmalige korting: een 'Hallo Jumbo!-bijdrage'.
Afgelopen week ontstond er ophef over de kortingseis van AH, maar volgens Philip den Ouden, directeur van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI), gebeurt dit wel vaker. 'Supermarktketens moeten ophouden met eenzijdig op contracten in te willen breken. Het zijn de ongebalanceerde onderhandelingsverhoudingen.'
Vacatures
Communicatieadviseur – Buurtteam Zuidoost & Weesp-Driemond (40 uur)
B&ACreatieve Marketing Communicatie medewerker
Stichting Federatie Financieel PlannersCorporate woordvoerder
TU DelftJumbo wil de eenzijdige korting met terugwerkende kracht over heel 2012 doorvoeren. Een woordvoerster zegt niet te willen reageren op de kwestie. 'Wij doen geen uitspraken over het contact met onze leveranciers.'
De kortingen die supermarktketens Albert Heijn en Jumbo willen afdwingen, zijn mogelijk in strijd met Europese verdragen, stelt onafhankelijk Europarlementariër Kartika Liotard. Ze roept de Europese Commissie in Brussel op om onderzoek te doen naar de handelwijzen van AH en Jumbo.
Bron: FD, ANP
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee