Overslaan en naar de inhoud gaan

Nikes nieuwe helm houdt je hoofd koel

Nike heeft zijn 'chill vests' omgebouwd tot een concept dat je hoofd koel moet houden tijdens het sporten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nikes nieuwe &;koelingshelm&; is gemaakt van een gecompliceerde stof en moet een extra concurrentievoordeel bieden: een koel gezicht.

related partner content for mobile comes here

Koelbox
De helm is genaaid van materiaal dat tweehonderd keer zijn gewicht in water kan absorberen. Het net rond het gezicht ziet is de 3D-scan, geen onderdeel van de helm. De helm wordt &;voorgeweekt&; en gekoeld in een koelbox en wordt dan gebruikt voor tijdelijk comfort, zoals een natte handoek. 

Amerikaans kampioen tienkamp
Het kledingstuk is geïnspireerd op een verzoek van de Amerikaanse kampioen tienkamp die klaagde over de warme weersomstandigheden en zocht naar een manier om zijn hoofd koel te houden. &;Dit is bedoeld om te gebruiken tussen de activiteiten van de tienkamp door, niet tijdens de wedstrijd&;, zegt Sandy Bodecker, VP of Special Projects, Nike Innovation. 

Publieke release
Nike heeft nog geen plannen bekend gemaakt over een publieke release. Het koelvest dat gebruikt wordt sinds de Olympische Spelen in 2008 is nog steeds niet verkrijgbaar voor het publiek, dus het zou kunnen dat de helm voorlopig exclusief blijft voor atleten die gesponsord worden door Nike.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in