Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe poll: wat doet tv-reclame

De nieuwe poll gaat over de 30 seconden tv-commercial. Is-ie dood of niet?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Joseph Jaffe was in het land en wij in het Tijdschrift voor Marketing, voordat hij aan iedereen in Nederland zijn evangelie weer mocht verkondigen: 'Internet is groot, wordt nog groter en tv-reclame lijdt pijn. Halleluja'.

related partner content for mobile comes here

Overigens is zijn boodschap toch wat genuanceerder dan steeds wordt gedacht: Tv-reclame heeft niet afgedaan, maar het is volgens hem wel belangrijk om te investeren in interactieve marketing. 'Ontwikkel een tamelijk agressief en structureel plan om binnen drie jaar van enkele naar dubbele cijfers te gaan.'

Vanmorgen was ik bij en Paul van Niekerk vertelde me dat tv-reclame in de VS misschien dan wel marktaandeel verliest, maar in Nederland groeit tv-reclame alleen maar.

Vandaar de nieuwe poll: tv-reclame blijft groeien!

Want het kost natuurlijk niets, en al die bedrijven kunnen overal terecht met al die zenders. En de mediamanagers hoeven niets uit te leggen aan hun bazen, want tv-reclame is marketingwise totaal geaccepteerd en?..

Paul van Niekerk: 'Het is ook effectief, anders deden ze het niet'.

Nou, ja.

Onze vorige poll ging over de toekomst van blogs. Over vijf jaar zijn blogs echt onmisbaar als medium, vond eenderde van de bezoekers (34 procent). En 27 procent denkt dat ze over vijf jaar toch wel door iets anders zijn vervangen.

En (er komen hier toch meer cynici dan ik had verwacht): een meerderheid van 39 procent zegt dat over vijf jaar blogs toch gewoon overschat zijn.

Dus: de toekomst van de blogs is niet rooskleurig...

176 stemmen kwamen er binnen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in