Overslaan en naar de inhoud gaan

Nespresso neemt koffiedrinkers mee naar Colombia

Greenberry maakt 360-gradenplatform voor koffiemerk
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Fotograaf en voormalig NOS-presentatrice maakte voor Nespresso vijf minidocumentaires en een fotoreportage over koffieboeren in Colombia. Deze campagne heet ‘De Boer & de boer: van koffiebes tot kopje’. Bureau Greenberry lanceert het online onderdeel van deze campagne.

related partner content for mobile comes here

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Virtueel wandelen

Op de website kun je virtueel rondwandelen op Colombiaanse koffieplantages. De website is gemaakt met interactieve 360º video’s. Je ziet stap voor stap hoe koffiebessen verwerkt worden op de plantage. Je kunt met een virtuele camera zelf een fotoreportage maken van het proces, net als Sacha de Boer. Op het platform kun je trouwens ook de foto’s die zij maakte bekijken.

VR in de winkel

Je kunt het platform niet alleen thuis bekijken, maar ook in de winkels van Nespresso. Daar waan je je met een virtualrealitybril en koptelefoon op de plantage in Colombia. Verder worden de vijf minidocumentaires over de reis worden vanaf deze week uitgezonden op Discovery Channel, National Geographic en 24Kitchen.

Doel

Nespresso wil met deze campagne vertellen dat het koffiemerk betrokken is bij elk onderdeel van de keten. Op die manier wil het merk kwaliteit en duurzaamheid waarborgen.

Credits:

Bureau realisatie platform: Greenberry

Technische realisatie platform: Superhero Cheesecake

Sound: Big Orange

Productie minidocumentaires: Moving Art 

Productie 360 video’s: 360films

Concept/projectcoördinatie documentaires: BrandDeli 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in