Nederlandse Facebook-campagnes vaak niet mobiel


Yes2Web deed een steekproef onder 30 lopende campagnes waaruit onder meer bleek dat slechts 9% van de Facebook-campagnes is geoptimaliseerd voor mobiel. Dit terwijl ruim een derde van de bezoekers van Facebook-campagnes 34% is.
De oorzaak ligt veelal in het gebruik van flash of te grote bestanden. Zijn ze dit wel, dan blijkt slechts een klein percentage specifiek geoptimaliseerd te zijn voor het kleinere scherm. 'Het is belangrijk om bij iedere Facebook-campagne van een mobile first principe uit te gaan, anders laat je een steeds grotere groep bezoekers in de kou staan. Het tijdperk van full-flash Apps is definitief voorbij', aldus Jop Bröcker, managing partner van Yes2web.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn totaal onderzocht Yes2Web 100 Facebook-campagnes. Uit dit onderzoek blijkt - in lijn met de internationale cijfers - dat het aandeel mobiel maandelijks sterk stijgt, in sommige campagnes met uitschieters tot wel 63%.
Lees alles over mobile op MobileMarketing.nl.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid