Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse Facebook-campagnes vaak niet mobiel

Veel Nederlandse Facebook-campagnes blijken op een mobiel apparaat niet te bekijken te zijn. Dit blijkt uit onderzoek van Yes2web.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Yes2Web deed een steekproef onder 30 lopende campagnes waaruit onder meer bleek dat slechts 9% van de Facebook-campagnes is geoptimaliseerd voor mobiel. Dit terwijl ruim een derde van de bezoekers van Facebook-campagnes 34% is.

related partner content for mobile comes here

De oorzaak ligt veelal in het gebruik van flash of te grote bestanden. Zijn ze dit wel, dan blijkt slechts een klein percentage specifiek geoptimaliseerd te zijn voor het kleinere scherm. 'Het is belangrijk om bij iedere Facebook-campagne van een mobile first principe uit te gaan, anders laat je een steeds grotere groep bezoekers in de kou staan. Het tijdperk van full-flash Apps is definitief voorbij', aldus Jop Bröcker, managing partner van Yes2web.

In totaal onderzocht Yes2Web 100 Facebook-campagnes. Uit dit onderzoek blijkt - in lijn met de internationale cijfers - dat het aandeel mobiel maandelijks sterk stijgt, in sommige campagnes met uitschieters tot wel 63%.

Lees alles over mobile op

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in