Overslaan en naar de inhoud gaan

Moderne consument zoekt passie

Coca-Cola en Microsoft staan nog altijd bovenaan de top-100 van wereldmerken, maar hun positie wankelt onder de opkomst van de kleinere…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Merkentrouw is niet meer wat het geweest is. De relatie tussen de consument en zijn favoriete merk heeft tegenwoordig alles te maken met zelfexpressie en deel uitmaken van een gemeenschap, en veel minder met betrouwbaarheid en gewoonte. De moderne koper is dan ook niet zomaar een passieve consument, hij is de eigenaar van zijn merk. Vandaar ook de razendsnelle groei van cultmerken zoals Apple, eBay, Yahoo! en Amazon.com. Het draait allemaal om ‘building communities around our brand’ zoals de voormalige marketingchef Eric B. Kim van het eveneens sterk opkomende Samsung Electronics het uitdrukt. Fanatieke aanhangers werven, dat is de boodschap voor merkenbouwers. En dat je daarvoor helemaal niet per se jong en hip hoeft te zijn bewijst Harley Davidson, het klassieke voorbeeld van een cultmerk, dat het afgelopen jaar een waardestijging van vier procent wist te realiseren.

related partner content for mobile comes here

Bron: BusinessWeek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in