Overslaan en naar de inhoud gaan

MKB'ers lopen online hopeloos achter

Ondernemers in het MKB benutten de mogelijkheden online veel te weinig, blijkt uit de MKB Online Monitor.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De MKB Online Monitor is een halfjaarlijks onderzoek van TNS Nipo en DTG, waarbij meer dan 1000 ondernemers in de bouw, detailhandel, zorg, groothandel, horeca, ICT, zakelijke dienstverlening en logistiek betrokken worden. 

related partner content for mobile comes here

Uit de resultaten blijkt dat 25 procent van de websites van MKB&;ers meer dan vijf jaar oud is. 57 procent heeft de website niet geoptimaliseerd voor zoekmachines en mobiele apps. 

Een ander punt waarop ondernemers achterlopen is de activiteit op bedrijvensites, platformen en sociale media, zoals detelefoongids.nl, Linkedin en Facebook.

Erik Hoekstra, CEO van DTG: &;Ondernemers vinden het lastig een keuze te maken uit de verschillende platformen waarop ze gevonden kunnen worden door nieuwe klanten. Google Places wordt bijvoorbeeld nog maar door 7 procent van de ondernemers actief ingezet om online gevonden te worden. Terwijl bijna de helft van de Nederlanders via Google naar bedrijfinformatie zoekt.&

Hoewel veel MKB&;ers online slecht vindbaar zijn, leeft onder velen wel de intentie om verandering in de situatie te brengen. In juli 2013 bleek uit de MKB Online Monitor dat 37 procent binnen twee jaar wilde investeren in een nieuwe website. 

&;Niet alleen zien we dat de vervangingsvraag voor website nog steeds hoog is en groeit (47 procent),&; zegt Hoekstra. &;We zien ook een duidelijke verschuiving naar een professionelere aanpak.&;

Zo zou 38 procent van de MKB&;ers die de intentie hebben om hun website te vervangen, deze klus uit willen besteden aan een professionele partij. Het aantal ondernemers dat een &;neefje of kennis&; inschakelt om de zaken online op orde te brengen daalt. Momenteel is dat 18 procent en uit de Monitor blijkt dat dit de komende twee jaar verder zal dalen naar 11 procent.



 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in