Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft’s zachte kant

Terwijl softwaregigant Microsoft worstelt met de antitrust wetgeving, probeert het iets te doen aan zijn corporate image. De nieuwe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze reclame-inspanning volgt op een drastische reorganisatie van Microsoft’s marketingoperatie, die tot doel heeft de belangrijkste merkenacties te stroomlijnen en de reclame-uitingen meer consistentie te geven. Traditioneel was Microsoft sterk gedecentraliseerd, met veel productgroepen, honderden producten en soms gigantische reclamebudgetten. Daardoor waren er ook enorme aantallen mensen betrokken, dus enorm veel contactpunten met bureaus en grote stromen commerciële boodschappen.Met meer centralisatie en meer controle over de budgetten is gelijk een beweging gemaakt in de richting van een ‘menselijker’ gezicht voor Microsoft en zijn producten. De consument moet een breder beeld krijgen van welke rol Microsoft in zijn leven speelt. Waar de commerciële uitingen in het verleden vrij scherp waren, wordt nu gezocht naar meer humor en menselijkheid.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Advertising Age 24-4-2000<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in