`Meer kroketten verkocht door beter recept`
Zo zegt snackfabrikant Royaan in een persbericht. Volgens Royaan profiteert Van Dobben van de toenemende vraag naar betrouwbare voedselproducten.
Royaan is de eigenaar van krokettenmerken Kwekkeboom en Van Dobben.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe fabrikant rapporteert een sterke groei van de afzet van de vernieuwde Van Dobben kroketten en bitterballen: 15 procent in twee maanden tijd.
Begin april introduceerde het bedrijf de nieuwe receptuur (gebaseerd op het originele recept van Aat van Dobben uit 1945). Hierin zijn alleen nog eerlijke en verse ingrediënten verwerkt (onder meer vers rundvlees, bouillon en roomboter), zonder kunstmatige smaakversterkers.
De groei is boven verwachting, aldus CEO Bart Bakker die zegt te profiteren van het afnemende consumentenvertrouwen in voedselproducten, ondermeer door het paardenvleesschandaal. Bakker: ‘We horen consumenten steeds vaker zeggen ‘als ik snack doe ik het goed en wil ik weten wat ik in mijn mond stop’. Dat sluit naadloos aan op trends die in andere voedingssegmenten al eerder zichtbaar waren en onder een vergrootglas zijn komen te liggen door de recente voedingsschandalen.’
Royaan wil dezelfde strategie later dit jaar toepassen op de Kwekkeboom-kroket.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid