Overslaan en naar de inhoud gaan

`Meer kroketten verkocht door beter recept`

Van Dobben zegt 15 procent meer kroketten te verkopen door verbeterde receptuur.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo zegt snackfabrikant Royaan in een persbericht. Volgens Royaan profiteert Van Dobben van de toenemende vraag naar betrouwbare voedselproducten.

related partner content for mobile comes here

Royaan is de eigenaar van krokettenmerken Kwekkeboom en Van Dobben.

De fabrikant rapporteert een sterke groei van de afzet van de vernieuwde Van Dobben kroketten en bitterballen: 15 procent in twee maanden tijd.

Begin april introduceerde het bedrijf de nieuwe receptuur (gebaseerd op het originele recept van Aat van Dobben uit 1945). Hierin zijn alleen nog eerlijke en verse ingrediënten verwerkt (onder meer vers rundvlees, bouillon en roomboter), zonder kunstmatige smaakversterkers.

De groei is boven verwachting, aldus CEO Bart Bakker die zegt te profiteren van het afnemende consumentenvertrouwen in voedselproducten, ondermeer door het paardenvleesschandaal. Bakker: ‘We horen consumenten steeds vaker zeggen ‘als ik snack doe ik het goed en wil ik weten wat ik in mijn mond stop’. Dat sluit naadloos aan op trends die in andere voedingssegmenten al eerder zichtbaar waren en onder een vergrootglas zijn komen te liggen door de recente voedingsschandalen.’

Royaan wil dezelfde strategie later dit jaar toepassen op de Kwekkeboom-kroket.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in