Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketing belangrijker voor performance dan R&D

Recente onderzoeksgegevens laten zien dat marketing een sterkere impact heeft dan R&D en operationele capaciteiten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als er in de directiekamer weer eens wordt getwijfeld aan het rendement van marketingactiviteiten: Amerikaans onderzoek laat zien dat marketingassets van vitaal belang zijn voor bedrijven die hun aandeelhouderswaarde willen verhogen.

related partner content for mobile comes here

Marketing speelt namelijk bij uitstek in op de behoeften van de klant en zorgt voor een stabiele relatie met die klant. Daardoor wordt er ‘houdbare’ waarde gecreëerd. In die zin zijn de effecten van marketing op de bedrijfsprestaties superieur aan die van de R&D en operationele inspanningen.

De -eveneens substantiële- bijdrage van die laatste twee functies ligt meer op het defensieve vlak. Ze zorgen er bijvoorbeeld voor dat er geen fouten worden gemaakt, of dat de efficiency groter wordt. Terwijl capaciteiten op het gebied van marketing vaker doorslaggevend zijn voor het succés van een onderneming. Ze maken een bedrijf ook minder vatbaar maakt voor imitatie door concurrenten. Ergo: snijden in het marketingbudget is het domste wat je kunt doen.

Bron: Journal of Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in