Marketing belangrijker voor performance dan R&D
Als er in de directiekamer weer eens wordt getwijfeld aan het rendement van marketingactiviteiten: Amerikaans onderzoek laat zien dat marketingassets van vitaal belang zijn voor bedrijven die hun aandeelhouderswaarde willen verhogen.
Marketing speelt namelijk bij uitstek in op de behoeften van de klant en zorgt voor een stabiele relatie met die klant. Daardoor wordt er ‘houdbare’ waarde gecreëerd. In die zin zijn de effecten van marketing op de bedrijfsprestaties superieur aan die van de R&D en operationele inspanningen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe -eveneens substantiële- bijdrage van die laatste twee functies ligt meer op het defensieve vlak. Ze zorgen er bijvoorbeeld voor dat er geen fouten worden gemaakt, of dat de efficiency groter wordt. Terwijl capaciteiten op het gebied van marketing vaker doorslaggevend zijn voor het succés van een onderneming. Ze maken een bedrijf ook minder vatbaar maakt voor imitatie door concurrenten. Ergo: snijden in het marketingbudget is het domste wat je kunt doen.
Bron: Journal of Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid