Kijkcijfers dalen in VS
De kijkers zappen niet weg naar een ander net, maar zetten een dvd op of gaan wat anders doen, meldt de New York Times dat zich baseert op het Amerikaanse kijkonderzoek. Alle omroepen meten sinds half maart fors lagere kijkcijfers bij hun prime-timeprogramma's, vooral onder de cruciale groep 18- tot 49-jarigen.
Omroep ABC verloor 21 procent van de kijkers in deze doelgroep vergeleken met vorig jaar. Bij Fox was dat 20 procent en CBS 8 procent. Bij NBC bleef het verlies beperkt tot 3 procent. Meerdere tv-series haalden de afgelopen weken de laagste kijkersaantallen ooit.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe daling heeft grote financiële gevolgen. Juist nu sluiten omroepen contracten met adverteerders voor het herfstseizoen. De lagere kijkcijfers kosten miljarden dollars, zegt een deskundige.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid