Overslaan en naar de inhoud gaan

Kijkcijfers dalen in VS

In de Verenigde Staten hebben mensen deze lente veel minder interesse voor tv-programma's.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De kijkers zappen niet weg naar een ander net, maar zetten een dvd op of gaan wat anders doen, meldt de New York Times dat zich baseert op het Amerikaanse kijkonderzoek. Alle omroepen meten sinds half maart fors lagere kijkcijfers bij hun prime-timeprogramma's, vooral onder de cruciale groep 18- tot 49-jarigen.

related partner content for mobile comes here

Omroep ABC verloor 21 procent van de kijkers in deze doelgroep vergeleken met vorig jaar. Bij Fox was dat 20 procent en CBS 8 procent. Bij NBC bleef het verlies beperkt tot 3 procent. Meerdere tv-series haalden de afgelopen weken de laagste kijkersaantallen ooit.

De daling heeft grote financiële gevolgen. Juist nu sluiten omroepen contracten met adverteerders voor het herfstseizoen. De lagere kijkcijfers kosten miljarden dollars, zegt een deskundige.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in