Internet maakt niet transparant
"Internet maakt alles transparant. Consumenten kunnen alles te weten komen. Ook over het eventuele maatschappelijk onverantwoorde gedrag van bedrijven.
Omdat consumenten tegenwoordig door de vaak flinterdunne imago's van bedrijven heen kunnen prikken, dwingt dit ondernemingen hun reputatie oprecht te managen."
Althans dit is wat je overal hoort.
Ik geloof daar niets van. Internet vergroot het kunnen hebben van een mening. Die is genoeg te vinden op het internet. Maar dat heeft niets met objective werkelijkheid te maken. Internet is, om met Plato te spreken, slechts
" title="books?id=Dohl1zzYLHMC&pg=PA32&lpg=PA32&dq=%22voedsel+der+mening%22&source=web&ots=f2po5WNoyS&sig=mc06nsmLy3-OhX9g40kxnWiGPUM&hl=nl#PPA32,M1
">'voedsel der mening'.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaTest jezelf: met een paar quizvraagjes:
A. Is het aspartaam in Coca-Cola Light nu wel of niet kankerverwekkend?
B. Was Cees van der Hoeven van Ahold achteraf gezien nu eigenlijk wel of niet heel erg fout?
C. Is het veilig dat genetisch gemanipuleerde soja van Cargill wordt verwerkt in zo'n beetje al onze voeding?
D. Worden (of moet ik zeggen 'werden'?) schoenen van Nike nu wel of niet door kinderhandjes gemaakt?
E. Is de (van het internet geplukte) foto bij deze blog van het jongentje dat ogenschijnlijk een Nike-bal in elkaar naait niet gewoon gephotoshopt?
Wie het weet mag het zeggen!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid