Overslaan en naar de inhoud gaan

Internet maakt niet transparant

"Internet maakt alles transparant. Consumenten kunnen alles te weten komen. Ook over het eventuele maatschappelijk onverantwoorde gedrag…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

"Internet maakt alles transparant. Consumenten kunnen alles te weten komen. Ook over het eventuele maatschappelijk onverantwoorde gedrag van bedrijven.
Omdat consumenten tegenwoordig door de vaak flinterdunne imago's van bedrijven heen kunnen prikken, dwingt dit ondernemingen hun reputatie oprecht te managen."
Althans dit is wat je overal hoort.

related partner content for mobile comes here

Ik geloof daar niets van. Internet vergroot het kunnen hebben van een mening. Die is genoeg te vinden op het internet. Maar dat heeft niets met objective werkelijkheid te maken. Internet is, om met Plato te spreken, slechts
" title="books?id=Dohl1zzYLHMC&pg=PA32&lpg=PA32&dq=%22voedsel+der+mening%22&source=web&ots=f2po5WNoyS&sig=mc06nsmLy3-OhX9g40kxnWiGPUM&hl=nl#PPA32,M1
">'voedsel der mening'.

Test jezelf: met een paar quizvraagjes:

A. Is het aspartaam in Coca-Cola Light nu wel of niet kankerverwekkend?
B. Was Cees van der Hoeven van Ahold achteraf gezien nu eigenlijk wel of niet heel erg fout?
C. Is het veilig dat genetisch gemanipuleerde soja van Cargill wordt verwerkt in zo'n beetje al onze voeding?
D. Worden (of moet ik zeggen 'werden'?) schoenen van Nike nu wel of niet door kinderhandjes gemaakt?
E. Is de (van het internet geplukte) foto bij deze blog van het jongentje dat ogenschijnlijk een Nike-bal in elkaar naait niet gewoon gephotoshopt?

Wie het weet mag het zeggen!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in