Overslaan en naar de inhoud gaan

Hans Anders: ‘De concurrentie zet zich af tegen elkaar, wij gaan uit van eigen kracht’

De nieuwe merkstrategie van Hans Anders dient te benadrukken dat je er méér waarde krijgt voor minder geld.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een nieuwe pay-off, een nieuwe visuele identiteit en een reeks tv-commercials luiden een nieuwe merkpositionering in van de optiekketen Hans Anders: ‘Hans Anders opent je ogen’. Strategie en campagne werden ontwikkeld in samenwerking met het in Almelo en Deventer gevestigde bureau More. De campagne is gestart op 29 augustus.

related partner content for mobile comes here

Met de nieuwe pay-off ‘Hans Anders opent je ogen’ wil de optiekketen benadrukken dat hij méér waarde biedt voor minder geld. Marketingmanager Rian van Koulil: ‘We hebben een heel nieuwe merkstrategie ontwikkeld, waarmee we de ogen willen openen van alle bril- en lenzendragers die nu naar de concurrent gaan. Bij Hans Anders is méér te ontdekken dan velen denken. Met de nieuwe campagne willen we de keuze van bestaande klanten bevestigen en potentiële klanten over de streep trekken.’

Het bureau omschrijft de campagnestijl als ‘vrolijk, lichtvoetig en zeer visueel geënt’. More: ‘In plaats van overtuigen met reclametaal, laat Hans Anders de feiten spreken: transparante prijzen, goede aanbiedingen en dito service’. Volgens Van Koulil onderscheidt Hans Anders zich hiermee duidelijk van bijvoorbeeld Pearle, Specsavers of Eyewish Opticiens. Van Koulil: ‘Die zetten zich in hun communicatie soms zelfs afzetten tegen elkaar. Hans Anders gaat uit van zijn eigen kracht.”

De commercials zijn volgens Hans Anders gebaseerd op ‘sympathieke customer stories’. Van Koulil: ‘Als kijker maak je kennis met verschillende klanten en hun ervaringen met het merk Hans Anders. Zij ontmoeten allemaal de frisse jongedame die werkt als opticien en letterlijk de verpersoonlijking is van het nieuwe Hans Anders. Emotie en persoonlijke aandacht: het zijn belangrijke aandachtspunten voor de retail de komende jaren.’

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in