Overslaan en naar de inhoud gaan

Handel via internet stijgt 32%

De Nederlandse thuiswinkelmarkt is in 2005 t.o.v. 2004 met 14,6% gestegen naar ? 3,26 miljard. Van die omzet ging ? 2,21 miljard via…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het aandeel thuiswinkelen stijgt daarmee in 2005 naar 4,12%. Dit volgt uit de Thuiswinkel Markt Monitor van .

related partner content for mobile comes here

Het volledige bericht van Thuiswinkel.org:

"
Omzet thuiswinkelbranche naar ruim ? 3,26 miljard

Stijging van 14,6% in 2005

De Nederlandse thuiswinkelmarkt, alle verkopen van producten en diensten aan consumenten via internet, catalogi, post, telefoon, etc., is in 2005 gestegen naar ? 3,26 miljard, een stijging van 14,6% ten opzichte van het jaar daarvoor. Van de ? 3,26 miljard omzet werd ? 2,21 miljard via internet verkocht, een stijging van 32% ten opzichte van 2004. In de overige kanalen catalogi, post, telefoon, etc. daalde omzet naar ? 1,05 miljard, een daling van 10,2% ten opzichte van 2004.

De omzetstijging in de thuiswinkelbranche in 2005 is met ruim 14,6% (tegen 13,2% in 2004) opvallend te noemen in vergelijk met de omzet ontwikkeling in de detailhandel, die volgens CBS in 2005 daalde met 0,2% (tegen -2,1% in 2004). Het aandeel thuiswinkelen van de detailhandel stijgt in 2005 naar 4,12%.

Thuiswinkelen non-food versus detailhandel non-food
Consumenten geven in 2005 voor ? 3,26 miljard uit aan producten en diensten via internet, catalogi, post, etc. Er wordt in 2005 voor ? 2,02 miljard door consumenten aan producten op afstand gekocht en voor ? 1,23 miljard aan diensten zoals reizen, financiële diensten, tickets, etc.

In 2005 werd er voor ? 2,02 miljard aan producten verkocht via thuiswinkelen, waarvan bijna ? 1 miljard via internet. Het aandeel producten via thuiswinkelen binnen de non-food (=producten) detailhandel stijgt daarmee naar 4,5% (was 4,3% in 2004). Het aandeel online verkochte producten via thuiswinkelen binnen de non-food detailhandel stijgt naar 2,2% (was 1,7% in 2004). Dit betekent dat 4,5% van de omzet van de Nederlandse non-food detailhandel via thuiswinkels wordt omgezet en dat inmiddels 2,2% van de non-food omzet via internet wordt gerealiseerd.

De cijfers voor verkopen op afstand, waarin alle verkoopkanalen gemeten zijn, maken onderdeel uit van de Thuiswinkel Markt Monitor en zijn tot stand gekomen in nauwe samenwerking met Blauw Research en mede gebaseerd op cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. De meer dan 300 leden van de branchevereniging Thuiswinkel.org vertegenwoordigen zo'n 80% van de totale Nederlandse thuiswinkelmarkt.

Omzetontwikkeling thuiswinkelbranche in miljarden euro's per jaar
1998: ? 1,01
1999: ? 1,23
2000: ? 1,52
2001: ? 1,84
2002: ? 2,20
2003: ? 2,50
2004: ? 2,84
2005: ? 3,26
"

(bron: , 7 jui 2006

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in