Grand Marnier in Europese competitie


Vijf landen mochten hun lokaal bureau in de competitie zetten die elk een briefing kregen voor een globale tv-, print en bioscoopcampagne. Alle landen hebben hun campagne voorgesteld aan de marketingverantwoordelijken van de vijf landen. "Omdat er tot nu toe nog niet echt één idee een wauw-gevoel heeft teweeggebracht, werden twee bureaus gevraagd om hun concept verder uit te werken en opnieuw te komen voorstellen," vertelt Fabienne Liégois, marketing manager bij de Belgische importeur MCS (dat ook Campari en Veuve Cliquot invoert). Het gaat om Quattro D'Arcy uit België en om Y&R uit Griekenland.
De nieuwe campagne moet volgens Pub in september van dit jaar uitkomen. Er werd nog geen mediabudget vastgelegd. "De bedoeling van de campagne is om het imago van Grand Marnier, dat met zijn doelgroep veroudert, te verjongen. Niet om modernisne in de traditie te brengen, maar wel om het merk op een subtiele manier op te frissen, rekening houdend met de roots van het merk," zegt Liégois.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid