Overslaan en naar de inhoud gaan

Gouden Struis roept We Are Public uit tot beste marketingcase binnen de cultuursector

We Are Public won de prijs met hun ledenwerfcampagne die resulteerde in 2.500 leden voor deze nieuwe cultuurkaart.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het nieuwe cultuurlidmaatschap heeft tijdens de Cultuurmarketing Awards de Gouden Struis 2015 gewonnen. Dit is de prijs voor de beste marketingcase binnen de cultuursector van het afgelopen culturele seizoen. We Are Public won de prijs met hun ledenwerfcampagne die resulteerde in 2.500 leden voor deze nieuwe cultuurkaart. De tweede plaats ging naar Parktheater Eindhoven en het festival Le Guess Who? eindigde op de derde plek van deze marketingprijs.

related partner content for mobile comes here

We Are Public creëert bestaansrecht in moeilijke tijd
We Are Public is een nieuw cultuurlidmaatschap. Leden betalen maandelijks € 15 en krijgen daarvoor o.a. toegang tot een selectie van 30 culturele events per maand. De vakjury koos We Are Public als winnaar, omdat de initiatiefnemers met hun ledenwerfcampagne in een moeilijke tijd bestaansrecht heeft gecreëerd. De organisatie heeft het klaargespeeld om binnen 50 dagen 2.500 leden te werven met hun campagne, wat heeft gezorgd voor de financiële basis om van start te kunnen gaan. Inmiddels is We Are Public volgens de jury uitgegroeid tot een positief gelabeld platform, dat ook het kwetsbare aanbod insluit.  

Van 34 cases naar 1 winnaar
Dit jaar stuurden 34 culturele organisaties een marketingcase in. Deze zijn beoordeeld door de vijfkoppige vakjury onder leiding van juryvoorzitter Stephan Fellinger. De vijf genomineerden waren Le Guess Who?, Mauritshuis, Parktheater Eindhoven, TivoliVredenburg en We Are Public. Tijdens de Cultuurmarketing Awards gaven deze vijf organisaties een presentatie aan de vakjury en het aanwezige publiek. Aan het einde van deze dag riep de jury We Are Public uit tot winnaar van de Gouden Struis 2015. 

De vijf cases die in de finale stonden mogen volgends de jury gezien worden als een voorbeeld voor andere marketeers in de sector. De jury roemde de vernieuwende elementen, het inspelen op de tijdsgeest en al het werk dat gestoken is in het dichter bij het publiek komen.

Een uitgebreid verslag van de middag is te lezen. Ook zijn daar de cases van de 5 genomineerden te bekijken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in