Overslaan en naar de inhoud gaan

Geniale puddingdemocratie bij Duitse supermarkt: ‘Hoeveel suiker heb jij nog nodig?’

De Duitse supermarkt betrekt consumenten bij suikerverlaging in producten.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Democratische methode? Co-creatie? Noem het hoe u wilt, de Duitse supermarkt Rewe (hogere segment), laat zijn klanten zelf bepalen hoeveel suiker er in een chocoladepudding wordt verwerkt. De uitwerking van dat idee is even simpel als geniaal. Eén verpakking van vier, bevat het originele recept, en vervolgens varianten met steeds minder suiker: respectievelijk 20, 30 en 40 procent minder. Rewe belooft dat de variant die de meeste (online) stemmen krijgt, in het schap komt. Of blijft. Want als de Duitsers stemmen voor het zoet(st)e origineel, wordt dat gehandhaafd.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in