Overslaan en naar de inhoud gaan

Co-branding Albert Heijn en De Vegetarische Slager kant-en-klaarmaaltijden

Twee logo’s op één product: rode kool met Gehacktbal.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Eerder waren producten van De Vegetarische Slager, zoals vegan Bapao, vegan Filet Americain en vegan Paté al verkrijgbaar bij Albert Heijn, nu gaan fabrikant en retailer een stapje verder door een merkalliantie te sluiten. In gezamenlijkheid lanceren zij drie kant-en-klaarmaaltijden met zowel het logo van Albert Heijn als dat van De Vegetarische Slager op de verpakking. Het gaat om rode kool met de Gehacktbal van De Vegetarische Slager in jus, stamppot boerenkool met vegetarische Gehacktballetjes en spaghetti bolognese met Rul Gehackt.

related partner content for mobile comes here

Tekst loopt door onder afbeelding

Boerenkool hardloper
De koelverse maaltijden zijn niet bij elk filiaal verkrijgbaar. Van de stamppot boerenkool met Gehacktballetjes verwacht Albert Heijn het meest, dat is te koop bij 747 winkels. De spaghetti bij 636 filialen, de rode kool bij 495. Prijzen variëren van € 4,09 tot € 5,19.

Unox
Het is niet de eerste keer dat De Vegetarische Slager het initiatief tot co-branding neemt. Vorig jaar kwam een samenwerking tot stand met Unilever-brand Unox, die leidde tot de producten Vegetarische Gehacktballetjes in tomatensaus en Gehacktballetjes in satésaus, beide met zowel het logo van Unox als dat van De Vegetarische Slager. Ook een samenwerking met een retailmerk is niet geheel nieuw. Afgelopen herfst werden vier vegetarische maaltijden gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk in samenwerking– en co-branded - met premium supermarkt Waitrose.

To go
Ook flirtte De Vegetarische Slager eerder al met Albert Heijn, wat leidde tot een co-branded vegetarische groentewrap (zie links) die alleen bij AH to go te verkrijgen was (augustus vorig jaar). Een jaar daarvoor probeerde De Vegetarische Slager al een co-branding uit met Hema; Chili sin Carne met beide logo's.

Metzger
De Vegetarische Slager verkoopt haar producten inmiddels bij ruim 4.000 verkooppunten in 15 landen. In december startte De Vegetarische Slager onder de naam Der Vegetarische Metzger een tweede vegetarische eetgelegenheid in Berlijn.

 

Lees hier een uitgebreid interview met Niko Koffeman, medeoprichter van De Vegetarische Slager uit juni vorig jaar in Tijdschrift voor Marketing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in