Fabrikanten doen niets met online reviews
Philips bekijkt nu hoe het de inzichten uit dit onderzoek kan inzetten inde marketingmix. De fabrikant start wel zelf social marketingcampagnes rond zijn producten, maar laat de ervaringen van consumenten op onafhankelijke vergelijkingssites en webshops nog liggen.
Tot tot nu toe was het dan ook moeilijk om alle reviews van verschillende bronnen overzichtelijk in kaart te brengen en te onderzoeken.
YouTellMe bekeek de producten van alle fabrikanten in de flatscreenmarkten verzamelde vervolgens alle online reviews die over de producten warengeschreven op uiteenlopende sites.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHet blijkt dat -over het algemeen- per product slechts een handvol reviews bestaat, die echter wel van grote invloed zijn op de aankoopbeslissing van consumenten.
Zo verkoopt Philips 120 televisies, waarover maar zo'n 1000 reviews zijngeschreven. Merel Borger van Youtellme: ‘Deze reviews leveren veelinformatie over de ervaringen van consumenten, en de manier waarop ze de producten gebruiken. Zonde om die informatie niet te gebruiken.’
Youtellme is een social shoppingsite die sinds ruim een jaar in betadraait. De doelstelling van de website is een community te bouwen vanconsumenten die elkaar helpen bij het maken van aankoopbeslissingen. Desite verschilt hierin van een vergelijkingssite als Kieskeurig.nl, waar dezoektocht altijd bij het product wordt gestart.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid