Overslaan en naar de inhoud gaan

Fabrikanten doen niets met online reviews

Nieuwe socialshoppingsite YouTellMe heeft een platform gebouwd om alle online consumentenbeoordelingen te verzamelen en analyseren.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Philips bekijkt nu hoe het de inzichten uit dit onderzoek kan inzetten inde marketingmix. De fabrikant start wel zelf social marketingcampagnes rond zijn producten, maar laat de ervaringen van consumenten op onafhankelijke vergelijkingssites en webshops nog liggen.
Tot tot nu toe was het dan ook moeilijk om alle reviews van verschillende bronnen overzichtelijk in kaart te brengen en te onderzoeken.

related partner content for mobile comes here

YouTellMe bekeek de producten van alle fabrikanten in de flatscreenmarkten verzamelde vervolgens alle online reviews die over de producten warengeschreven op uiteenlopende sites.

Het blijkt dat -over het algemeen- per product slechts een handvol reviews bestaat, die echter wel van grote invloed zijn op de aankoopbeslissing van consumenten.

Zo verkoopt Philips 120 televisies, waarover maar zo'n 1000 reviews zijngeschreven. Merel Borger van Youtellme: ‘Deze reviews leveren veelinformatie over de ervaringen van consumenten, en de manier waarop ze de producten gebruiken. Zonde om die informatie niet te gebruiken.’

Youtellme is een social shoppingsite die sinds ruim een jaar in betadraait. De doelstelling van de website is een community te bouwen vanconsumenten die elkaar helpen bij het maken van aankoopbeslissingen. Desite verschilt hierin van een vergelijkingssite als Kieskeurig.nl, waar dezoektocht altijd bij het product wordt gestart.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in