Overslaan en naar de inhoud gaan

DMSA niet blij met Europees voorstel opt-in

De DMSA is teleurgesteld over de voorgestelde herziening van de Europese richtlijn voor telecomprivacy. Besloten is dat voor sms het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorige week heeft het Europees Parlement gestemd over het ‘privacy’rapport van de commissie Capatto. Voor ongevraagde reclame via sms wordt voorgesteld om voor de hele EU een opt-in te laten gelden. De DMSA betreurt dit, omdat hiermee voor de toekomst de mogelijkheid voor opt-out wordt uitgesloten. Een belangrijke reden waarom de commissie hiervoor lijkt te hebben gekozen is volgens de DMSA dat het medium als te indringend wordt ervaren. In hetzelfde rapport staan ook adviezen voor e-mail en cookies. Wat e-mail betreft moet ieder land voor zich kiezen of het opt-in of opt-out wil, vindt de commissie. De DMSA is op zich verheugd over dit gedeelte van het resultaat van de stemming. ‘Veelal zijn argumenten voor opt-in regelingen voornamelijk gebaseerd op 'het bestrijden van spam'. Maar de DMSA heeft al verscheidene malen te kennen gegeven dat alleen een opt-in of opt-out regeling hiertoe geen oplossing biedt.’ Wat de cookies betreft zegt de commissie Capatto dat de internetter zelf mag bepalen hoe hij met zijn cookies omgaat. In een eerder voorstel zou de internetter per cookie aan moeten geven of hij er al dan niet van gecharmeerd is. Volgende maand stemt het Europees Parlement over een gewijzigde versie van het voorstel.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in