Overslaan en naar de inhoud gaan

Directeur Pim de Wit moet vertrekken bij Sanoma

Verrassend nieuws uit de uitgeverswereld. Het management van Sanoma heeft dinsdag het vertrouwen opgezegd in Pim de Wit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verrassend nieuws uit de uitgeverswereld. Het management van heeft dinsdag het vertrouwen opgezegd in Pim de Wit.

related partner content for mobile comes here

De algemeen directeur van Sanoma Uitgevers in Hoofddorp is vanaf woensdag geschorst en wordt per 1november uit zijn functie ontheven, meldt het ANP vanavond.

Een verschil van mening tussen De Wit en het management ligt aan de breuk ten grondslag, aldus de uitgever. De Wit is het er niet mee eens en gaat zijn ontslag aanvechten, zo liet hij dinsdag via zijn advocaat weten. Hij wil geen commentaar geven op de ontstane situatie.

Sanoma Uitgevers is onderdeel van Sanoma Magazines, een divisie van het Finse mediaconcern Sanoma WSOY. Sanoma Uitgevers ontstond in 2001 toen de tijdschriftengroep van VNU werd overgenomen. De Wit werkte sinds 1996 bij de VNU Tijdschriftengroep, vanaf 2001 was hij eindverantwoordelijk voor Sanoma Uitgevers.

De Wit wordt vanaf woensdag tijdelijk vervangen door (50). Zij is directeur van Sanoma Magazines België.

Pim de Wit stelde de medewerkers van Sanoma Uitgevers dinsdag zelf op de hoogte van zijn vertrek. In die mededeling geeft hij te kennen dat het besluit wat hem betreft als een donderslag bij heldere hemel kwam en naar zijn oordeel zonder opgaaf van redenen. De tijden zijn ook voor publieksbladen met achterblijvende advertentie en abonnee-inkomsten ook niet geweldig.

De Wit liet echter weten niet ontevreden te zijn over de resultaten tot nu toe. 'Met een gevoel van trots en opgeheven hoofd neem ik gedwongen afscheid, wetende dat het rendement en het bedrijfsresultaat ondanks de moeizame economie op een zeer hoog peil zijn gebleven en aanzienlijk beter zijn geweest dan die van de concurrentie', aldus De Wit.

Hij zegt ook tevreden te zijn over de omslag die Sanoma Uitgevers heeft weten te maken naar een multimedia bedrijf en dankt dit onder meer aan de sterke positie van Ilse Media.

Onlangs liet De Wit in Fem Business nog weten dat Sanoma studeerde op interactieve projecten met John de Mol.
Hij zei: 'Bewegend beeld wordt steeds belangrijker. Dat is ons vak niet. We zullen meer aan samenwerkingen doen dan in het verleden. Ik neem aan dat iedereen met De Mol praat. Wij dus ook. Hij gelooft in multimedialiteit en hij begint nieuw. Ik denk dat wij voor hem een interessante partij kunnen zijn. We hebben tijdschriften, 3,5 miljoen abonneees, acht miljoen mensen in de database. Maar als de stofwolken opgetrokken zijn, moeten we maar kijken wie het met wie doet', aldus De Wit in Fem Business.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in