Overslaan en naar de inhoud gaan

De nieuwe eerlijkheid

De tijd van ‘de nieuwe eerlijkheid’ is aangebroken. De 21e-eeuwse consument verwacht van bedrijven dat ze oprecht en authentiek zijn.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het vertrouwen dat consumenten in bedrijven hebben, is gering. Volgens recent Duits onderzoek gelooft niet meer dan een kwart van de mensen dat bedrijven hun klanten op eerlijke wijze informeren. Behalve wantrouwend zijn consumenten ook goed geïnformeerd. Via internet wisselen ze met elkaar informatie uit over merken en producten. Een site als (waar bedrijven cijfers krijgen voor hun sociale verantwoordelijkheid) is allang niet meer het domein van radicale anti-globalisten, maar wordt ook door gewone consumenten bezocht. Het tekent de wijze waarop de consument van de 21e eeuw naar bedrijven kijkt. Hij verlangt dat ze zich maatschappijbewust opstellen en dat in hun communicatie uitdragen.

related partner content for mobile comes here

Zo is oliemaatschappij BP al geruime tijd bezig met milieubeleid. Miele heeft al jarenlang een stichting die zich onder meer richt op het bestrijden van de jeugdwerkloosheid. En Unilever doet het goed met de Dove-campagne, die echte mensen laat zien in plaats van de modepoppen die we van oudsher in de cosmeticareclame aantreffen. Dat consumenten belang hechten aan authenticiteit, betekent niet dat bedrijven zich acuut een authentiek imago moeten aanmeten. Want als dat ‘fake’ is, komt die kritische consument daar zo achter.

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in