Coolblue en Gardafriends 'meest boeiend' op Facebook


Basis voor de awards is een groot Facebookonderzoek dat TNS NIPO hield onder de fans van in totaal 146 fanpagina’s, om zo de mate van engagement te meten. Coolblue won de prijs in de categorie Variety (pagina’s van grote merken met een brede marketingmix waarbij Facebook één van de kanalen is), Gardafriends werd bekroond in de categorie Focus (waarbij Facebook de kern vormt van de marketing en de focus één specifiek thema ia).
Bram van Schaik, Client Service Director TNS Nipo: ‘Coolblue onderscheidt zich vooral doordat ze binnen een breed marketingpakket Facebook dusdanig in weet te zetten dat ze echt aansluiting vindt bij de fans. Coolblue scoort vooral hoog op de pijlers webcare, content en concurrentievoordeel. Content zegt iets over de hoge kwaliteit van de berichten van Coolblue. Binnen een brede marketingstrategie worden fans op Facebook getrakteerd op leuke en interessante content en goede service. Fans hebben het idee dat met welke vraag of suggestie ze ook komen, er serieus naar gekeken wordt. Dit is bevorderlijk voor de interactie, maar zorgt er ook voor dat fans deze pagina hoger waarderen dan andere pagina’s.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSGenomineerden in de categorie Variety waren verder: Nestlé Babyvoeding, Specsavers, Ubisoft Nederland en Volvo Cars Nederland. In de categorie Focus waren de genomineerden: CliniClowns, Make-A-Wish Nederland, NewYork.nl en Orchids Info.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid