Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten geven meer uit aan digitale media

PriceWaterhouseCoopers geeft aan dat de consumentenuitgaven aan digitale entertainment en media de komende vijf jaar veel sneller zullen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De uitgaven aan digitale entertainment/media-formaten en platformen, waaronder internettoegang, namen in 2009 24 procent van de totale industrieomzet voor hun rekening, een stijging van drie procent in vergelijking met het jaar daarvoor. De uitgaven aan internettoegang zijn verantwoordelijk voor de helft van deze omzet.

related partner content for mobile comes here

Als je de kosten voor internettoegang niet meetelt, zijn de ‘digitale’ uitgaven in 2009 gestegen met 10 procent. Dit is minder dan in bijvoorbeeld 2005, toen de stijging 50 procent bedroeg. Het is weliswaar een stuk minder nu, maar nog altijd meer dat het uitgavenpatroon ten aanzien van niet-digitale entertainment/media. Vorig jaar daalde dat met 6,4 procent.

PwC verwacht hierin een verdere daling voor 2010, terwijl digitale uitgaven dit jaar een klein beetje zullen stijgen. De verwachting is dat beide in 2011 weer een bescheiden groei zullen laten zien. In 2014 zullen de uitgaven aan digitale entertainment/media groeien tot een derde van de gehele markt.

PwC geeft het advies de ‘offline’ omzetten niet te vergeten, deze zijn nog altijd significant groter en zullen dat de komende vijf jaar ook blijven. Digitaal en online laten weliswaar de sterkste groei zien, maar het merendeel van de omzet zit nog in offline. Zie online/digitaal daarom als extra en niet als concurrent van de offline omzet, aldus PwC.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in