Overslaan en naar de inhoud gaan

Christine le Duc: Gefaseerde formulewissel

Erotische lifestyle-retailer Christine le Duc wil in de loop van 2015 al zijn winkels ombouwen naar het nieuwe format.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het succesvolle onderdeel van erotiekconcern Beate Uhse presenteerde in oktober zijn van 31 winkels die geheel is neergezet in de nieuwe winkelformule, maar van een standaard nieuwe inrichting, assortiment en huisstijl kan geen sprake zijn, legt Serge van der Hooft managing director van Beate Uhse van Tijdschrift voor Marketing.  De planning is wel dat we in het eerste kwartaal van 2015 alle gevels zijn aangepast, inclusief nieuw logo en nieuwe pay off.

related partner content for mobile comes here

Klantgroepen
Van der Hooft: ‘Bij de formule-uitrol komt nog wel wat bij kijken, want wij kunnen niet blind één concept overal toepassen. Per winkel, per stad, soms zelfs per stadsdeel hebben we verschillende samenstellingen van klantgroepen en verschilt de vraag. Om optimaal te renderen passen we per winkel de inrichting aan, met dezelfde formuleonderdelen. Dat zal in de loop van 2015 gebeuren.’

De Nederlandse MD van het Duitse bedrijf geeft in het vraaggesprek ook aan dat de omnichannel-propositie beter wordt toegeneden op de vier verschillende klantprofielen die Christine le Duc wil bedienen. Van der Hooft: ‘Wij willen een deur openen om het mogelijk te maken je fantasie te beleven en onze adviseurs in de winkel helpen je daarbij. Daarbij gaat onze omnichannelstrategie een belangrijker rol spelen. We werken met tablets in de winkel, die op zich weer een pick up-point wordt, onze site is samen met de formule aangepast. We zien duidelijke groeimogelijkheden door verdere integratie van de kanalen, waardoor we de rentabiliteit op het merk nog kunnen verhogen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in