Overslaan en naar de inhoud gaan

“Touch me, I am multichannel connected!” (Visie Mobile 2015)

Patrick Petersen spreekt zijn verwachtingen voor komend jaar uit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Allereerst is de term ‘mobile’ sterk achterhaald. Het is tegenwoordig  ‘touch’ of connected. Mobile device zijn lastig te definieren.  Zo is jouw smartphone of tablet thuis via WiFi verbonden aan jouw vaste lijn. Dit wil veel statistieken nog weleens flink verwarren.

related partner content for mobile comes here

Touch is niet zomaar mobile 
Het consumentengedrag - dat relevant is voor een mobile  marketeer -komt steeds vaker vanaf een touch device. De variatie van deze apparaten neemt in het kader van ‘Internet of Things’ op hoge snelheid toe. De wearables, eHomes en connected cars maken de consument altijd connected . Ook als hij het niet doorheeft. De connected channels eisen een aanbod van gedegen contextual content. Denk aan Nest van Google; jouw woning wordt continu connected gescreend. Via een app kun jij live jouw Nest bedienen maar ook live het verbruik zien en dit eventueel delen. Het is multichannel connected gedrag. Google heeft aangekondigd gas te geven met de auto’s voorzien van connected Android-dashboards. Daarnaast hebben wij natuurlijk de massa aan connected wearables die vanaf 2015 in nog meer varianten de Nederlandse  consumentenmarkt overspoelen. Zo kan de sportieve iWatch verbonden zijn aan jouw smartphone, of live aan jouw community of live aan de sportschool waar jouw ‘virtuele’ coach verzoekt voor advies langs te rennen. Het echte gevolg voor de marketeers?

Connected, content en channels
Marketeers zullen moeten inzien waarmee zij connected zijn met de consument. Je zou van  Connected Multichannel Marketing moet spreken. Bij deze vorm bepaalt de marketeer de mix van uitingen op basis van de connected devices, de content geschikt gemaakt voor de diverse channels en de (digitale) relatie tussen de marketeer en de connected channels. Hierbij verwijzend naar het onderzoek op gebied van internetgebruik () dit onderzoek onderstreept de variatie  aan gedrag dat vertonen in de diverse connected kanalen. Wees dus relevant en contextueel in touch met jouw multichannel connected doelgroep!  2015? Touch me, I am connected!

Patrick Petersen is docent mobile marketing, consultant bij bureau AtMost, DDMA lid commissie mobile en auteur van het Handboek Mobile Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in