Overslaan en naar de inhoud gaan

Chipotle & The Scarecrow – voor een betere wereld

Chipotle, de Amerikaanse Mexican Grill-keten, zet wederom de aanval in op de bioindustrie. Opnieuw met een animatiefilmpje.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Chipotle, de Amerikaanse Mexican Grill-keten, zet de aanval in op de bioindustrie. Opnieuw met een animatiefilmpje.

related partner content for mobile comes here

'Cultivate a better world'
In het filmpje ‘The Scarecrow’ van ruim drie minuten lang, wordt 'Big Food', de bio-industrie, aangevallen.

De maatschappij in het filmpje is een dystopie waarin een vogelverschrikker lijdt onder de industrie, de voedselproductieketen en de massaliteit waarin hij werkt. Als hij 's avond naar zijn boerderij in de leegte terugkeert, ziet hij een peper groeien. En dan ziet hij het licht.
Het is Chipotle naar eigen zeggen niet te doen om meer mensen naar hun restaurants te krijgen, maar het gaat om , het veranderen van de huidige situatie.

Alles wat The Scarecrow betreft, is licht qua branding/branded content. Het is natuurlijk wel de bedoeling de merknaam Chipotle op gegeven moment gelinkt wordt aan gezonder eten en gebruik van lokale producten. Maar bijvoorbeeld de peper die de vogelverschrikker plukt, is - heel toevallig – onderdeel van het logo van Chipotle.

Niet perfect
Het is niet zozeer dat Chipotle zich al perfect acht, want , maar het is de bedoeling dat het op termijn beter wordt, meent het bedrijf.

Er is ook een die gratis is te downloaden.

Het is dat er in 2014 nog vier van dit soort films onder de noemer 'Farmed and Dangerous’ komen. Ze zullen per stuk zo'n 40 minuten lang duren.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in