Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne: Iedereen heeft gelijke rechten en daarvan moeten we ons meer bewust worden

Roorda Reclamebureau maakte een campagne in opdracht van het College voor de Rechten van de Mens.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Internationale dag van de Mensenrechten is komende zondag 10 december. Het College voor de Rechten van de Mens begint die dag een landelijke campagne over mensenrechten in Nederland.

Roorda Reclamebureau maakte de campagne samen met de jonge regisseur Victor Zwiers van The Boardroom - die voor de campagne zelfs een tatoeage liet zetten - en muzikant Pete Philly, die de voiceover doet.

related partner content for mobile comes here

'Mensenrechten zijn er voor iedereen', is het thema van de campagne. De gedachte erachter: mensenrechten zijn vaak vooral voor anderen belangrijk: in verre landen, met dictatoriale regimes. Hier in Nederland zijn we ons minder bewust van het belang van onze eigen mensenrechten. Daarom gaf Het College voor de Rechten van de Mens Roorda Reclamebureau de opdracht om dit bewustzijn te versterken. 

Negatieve vorm te vaak centraal


Joeri Jansen (creative director Roorda Reclamebureau): 'Campagnes rondom mensenrechten hebben de neiging uitsluiting te laten zien. De negatieve norm staat daarin vaak centraal. Terwijl we het in Nederland eigenlijk best goed voor elkaar hebben. De norm is dat we niet discrimineren en wanneer dat wel gebeurt wordt dat aangepakt. Bijvoorbeeld door een klacht in te dienen bij het College voor de Rechten van de Mens. Door de positieve norm te laten zien weet iedereen weer hoe we hier in Nederland met elkaar omgaan: als gelijke.'

Joeri Jansen (creative director Roorda Reclamebureau): 'Campagnes rondom mensenrechten hebben de neiging uitsluiting te laten zien. De negatieve norm staat daarin vaak centraal. Terwijl we het in Nederland eigenlijk best goed voor elkaar hebben. De norm is dat we niet discrimineren en wanneer dat wel gebeurt wordt dat aangepakt. Bijvoorbeeld door een klacht in te dienen bij het College voor de Rechten van de Mens. Door de positieve norm te laten zien weet iedereen weer hoe we hier in Nederland met elkaar omgaan: als gelijke.'

De campagne begint met een tv-commercial en online. Later zijn er uitingen in print en outdoor te zien. 

 


Credits:
Bureau: Roorda Reclamebureau
Strategie: Paul Sijtsma
Creatie:  Willem Droog, Stefan Apswoude en Joeri Jansen
Account: Judit de Graaff en Floor Busch
Artwork en design: Dino Kho

Production Company: The Boardroom
Director: Victor Zwiers
Producer: Dhani Rahmanwan
Camera: Leon de Haas & Christianne Besems
Edit: Victor Zwiers
Compositing: Kimberley Klaiber 
Grading: Roel Videler
Sounddesign en muziek: SoundCircus
Voice Over: Pete Philly
Tattoo Artist: Thomas Brouwer 
Lettering: Marlis Zimmermann
Verantwoordelijk bij klant
Sevinc Keskin en Lieke Ploegman
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in