Overslaan en naar de inhoud gaan

'Booking.com-commercial moet twijfelaars van hun bank af lokken'

De internationale campagne is bedacht en geproduceerd door Wieden+Kennedy Amsterdam.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met nog maar enkele maanden zomer voor de boeg wil Booking.com met de campagne &;Wing It&; mensen uit huis krijgen om ze op avontuur te laten gaan. &;Hoewel het onzeker is wat de toekomst gaat brengen, zal je sowieso geen avontuur beleven wanneer je op je bank blijft zitten&;, aldus de reisorganisatie.

related partner content for mobile comes here

In de nieuwe campagne krijgt de film een centrale rol, waarin het genot van ultieme vrijheid en &;reis-opwinding&; de boventoon moet vieren. Door de strakke montage op een &;jazz-fusion&;-achtige drumsolo, spat de energie van de film en wordt de kijker meegenomen van beslissing tot bestemming. Ondanks de bekende tegenslagen.

Sociale activatie
Naast de film, heeft een online platform ontwikkeld waar mensen zelf content kunnen plaatsen. Daarnaast wordt daar content doorgeplaatst van diverse sociale media-accounts van internationale reizigers tot gerelateerde merken.

&;De technologische ontwikkeling heeft er voor gezorgd dat de manier waarop we reizen is veranderd&;, vertelt Pepijn Rijvers, chief marketing officer . &;Met de komst van mobiele apps en websites kunnen we meer (spontane) content plaatsen. Dat past bij onze beste service, namelijk de grote hoeveelheid lastminute-accomodaties binnen ons bestand.&;

De campagne is inmiddels gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten en zal later in andere relevante markten als Europa worden uitgerold.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits
BOOKING.COM
Chief Marketing Officer Pepijn Rijvers
Head of Brand Manuel Douchez
Brand Communications Director Andrew Smith
Brand Specialist Robert Schreuders
Media Planning Director Anoeska van Leeuwen
Media Planner Kelly Lee
Head of Social Media Julian Poole

WIEDEN+KENNEDY AMSTERDAM
Executive Creative Director Mark Bernath & Eric Quennoy
Creative Director Genevieve Hoey & Sean Condon
Art Director Jeffrey Lam
Copywriter Jake Barnes
Head of Broadcast Production Joe Togneri
Director of Interactive Production Kelsie Van Deman
Broadcast Producer Eleni Karathanasi
Interactive Producer Matthew Ravenhall
Strategic Planner Emma Wiseman
Communications Planner Josh Chang
Group Account Director Jordi Pont
Account Director Aitziber Izurrategui
Account Manager Caroline-Melody Meyer
Art Buyer Stacey Prudden / Maud Klarenbeek
Head of Design Joe Burrin
Designer Thomas Payne
Retoucher Dario Fusnecher
Project Manager Stacey Prudden / Jackie Barbour
Business Affairs Kacey Kelley

FILM PRODUCTION
PRODUCTION COMPANY W+K AMSTERDAM + BRENNINKMEIJER & ISAACS
Director / Director of Photography Quentin van den Bossche
Producer Eleni Karathanasi + Brenninkmeijer & Isaacs

EDITING COMPANY W+K AMSTERDAM
Editor Quentin van den Bossche
AUDIO POST WAVE Amsterdam
Sound Designer/Mixer
Studio Producers Randall Macdonald Mirjam Gevers / Ben Tomlin
MUSIC TuneCore, Inc.
Artist / Title Michael Silverman, Robert Silverman / Hip Hop Jazz Drum Solo

POST PRODUCTION MPC AMSTERDAM
Flame Dirk Riesenfeld
Telecine Matthieu Toullet
Producer Gwenn Hardouin / Edwin Elkington

SOCIAL ACTIVATION
COMPANY AKQA LONDON
Client Partner Dan Pankraz
Group Creative Director Ian Wharton
Associate Creative Director Tim Baggott
Copywriter Ollie Rogers
Account Director James Annis

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in