Overslaan en naar de inhoud gaan

Autoriteit Consument & Markt: nog steeds misleiding reisbranche

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat ingrijpen nu blijkt dat er nog steeds sprake is van verboden prijslokkertjes door reis- en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag komt de waakhond met de campagne ’Reisprijzen, laat je niet inpakken’ om reisaanbieders die zich schuldig maken aan deze prijsfraude, tot de orde te roepen en de consument beter voor te lichten. Blijvende wetsovertreders worden bestraft met boetes tot 450.000 euro.

related partner content for mobile comes here

ACM-bestuurslid Anita Vegter: 'Het moet nu maar eens afgelopen zijn met die onduidelijke advertentieprijzen, waar tijdens het boekingsproces nog van alles bij komt.Het gaat om tarieven van vliegtickets, maar ook vakantiehuizen en verzorgde pakketreizen.'

De toezichthouder eist dat alle onvermijdbare kosten in de zichtbare prijs zijn opgenomen, zodat de consument voordat hij gaat boeken precies weet waar hij aan toe is.

Bron: De Telegraaf/Paul Eldering

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in