Anti-rook campagne wint European Excellence Award
De jury loofde de strategische en creatieve benadering om een consistente en krachtige boodschap te brengen door middel van een Europees 'merk' van een rookvrij Europa en door aan te tonen dat mensen door te roken 'absurd' gedrag vertonen.
De HELP-campagne werd ontwikkeld door LBC, een consortium van drie gespecialiseerde communicatieagentschappen. De campagne is uniek door haar benadering van de doelgroep jonge mensen via tv en internet, met een website in 22 talen, gecombineerd met verschillende pr- en evenementenactiviteiten in alle 27 lidstaten.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta
De campagne in cijfers tot nu toe:
- 3 miljard mediacontacten
- 60% jonge Europeanen herinnert zich ten minste één filmpje gezien te hebben
- Groot bereik van de tv-campagne, bij 83% van de jongeren onder de 25 jaar
- 4,2 miljoen bezoeken op de HELP-website
- Meer dan 570 events in Europa
- Over de campagne werd 5000 maal verslag uitgebracht via diverse media (rtv, print, online)
- Meer dan 200.000 CO-tests uitgevoerd in 27 lidstaten
- Meer dan 53.000 inschrijvingen voor coaching via e-mail
De winnaars van de European Excellence Award werden verkozen uit 600 inzendingen uit heel Europa door een jury van experts. De HELP-campagne kreeg de award in de categorie ‘Consumer Health' tijdens de feestelijke uitreiking in Berlijn toegekend.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid