Online tools voor het opschonen van data
Neem Groot-Brittannië. Daar verhuizen jaarlijks 3 miljoen mensen en overlijden er 60.000. 70 procent van de direct mail is er ongewenst en gaat meteen de prullenbak in. Verspilling, duur, slecht voor het milieu én slecht voor het imago van je organisatie of dm-bureau.
De remedie ligt voor de hand: geregeld je data opschonen. Dat kan op drie manieren: een bureau inhuren (kostbaar), zelf doen (vereist knowhow) en via online tools. Zo’n online tool bundelt meestal records met verhuisde, overleden en opted-out-prospects, die bedrijven kunnen downloaden. Soms na een interactieve data-audit, die ook corrupte adressen en verdubbelingen opspoort.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisNadeel: de pay-as-you-go pricing kan zo’n tool bij regelmatig gebruik kostbaar maken, ook omdat sommige online tools je dwingen om meer af te nemen dan je strikt genomen nodig hebt. Kleinere bedrijven zijn soms meer gebaat bij pay-per-record-oplossingen, zoals suppressiononline.com van The REaD Group.
Bron: Direct Response
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid