Overslaan en naar de inhoud gaan

Online tools voor het opschonen van data

Data verouderen snel. Van een database met 500.000 prospects zijn na twee jaar gemiddeld nog maar 125.000 records bruikbaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Neem Groot-Brittannië. Daar verhuizen jaarlijks 3 miljoen mensen en overlijden er 60.000. 70 procent van de direct mail is er ongewenst en gaat meteen de prullenbak in. Verspilling, duur, slecht voor het milieu én slecht voor het imago van je organisatie of dm-bureau.

related partner content for mobile comes here

De remedie ligt voor de hand: geregeld je data opschonen. Dat kan op drie manieren: een bureau inhuren (kostbaar), zelf doen (vereist knowhow) en via online tools. Zo’n online tool bundelt meestal records met verhuisde, overleden en opted-out-prospects, die bedrijven kunnen downloaden. Soms na een interactieve data-audit, die ook corrupte adressen en verdubbelingen opspoort.

Nadeel: de pay-as-you-go pricing kan zo’n tool bij regelmatig gebruik kostbaar maken, ook omdat sommige online tools je dwingen om meer af te nemen dan je strikt genomen nodig hebt. Kleinere bedrijven zijn soms meer gebaat bij pay-per-record-oplossingen, zoals van The REaD Group.

Bron: Direct Response

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in