Weinig stijgers bij publieksbladen
Dat blijkt uit de vandaag gepubliceerde cijfers van Hoi, Instituut voor Media Auditing. Het gaat om de totaal betaalde kernoplage. Opvallende stijgers zijn de culinaire bladen Delicious ‒ van 39.842 naar 59.891 ‒ en Elle Eten - 70.252 naar 81.187. Bij de gezinsbladen zetten Nieuwe Revu en Panorama de daling voort en dalen ook alle roddelbladen in oplage. Privé (242.372 naar 240.951) blijft redelijk stabiel, terwijl Story (173.484 naar 165.585) en vooral Weekend (193.946 naar 176.507) terugmoeten. Party gaat van 84.123 naar 75.619.
Bij de jongerenbladen zijn er goede cijfers voor CosmoGirl, ElleGirl en Girlz!. Fancy daarentegen gaat van 93.557 naar 69.423. Mannenblad Esquire stijgt opvallend: van 11.315 naar 21.682 en ook Men’s Health (54.896 naar 59.051) en Best Life (22.052 naar 30.575) doen het goed. Hetzelfde geldt voor opinieblad Elsevier dat de oplage ziet stijgen van 131.589 naar 139.060 exemplaren.
Bij de omroepbladen zijn Tros Kompas, TV Krant, TVFilm en EO Visie de stijgers. Veronica Magazine duikt onder het miljoen: van 1.000.873 naar 998.434.
Bij de vrouwenbladen behoren AvantGarde, Elle, Linda en Beau Monde (bijna 11.000 exemplaren naar 85.696), Celebrity (74.634 naar 54.137) en Glamour (158.010 naar 150.477) tot de dalers. Dat geldt ook voor Libelle (510.897 naar 494.300) en Margriet (325.138 naar 315.598).
Stijgers zijn er ook: Happinez is wederom de topper met een groei van ruim 40.000 naar 167.548. Verder zijn er goede cijfers voor Cosmopolitan - 138.933 naar 144.194 - , Red - 64.939 naar 73.758 - en Stars - 58.140 naar 74.454. Ook Santé en Top Santé stijgen in oplage.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid