Overslaan en naar de inhoud gaan

AirMiles verliest aantrekkingskracht

Vorige week maakte het supermarktconcern Albert Heijn bekend dat het de uitgifte van AirMiles gaat beperken. Ook ABN Amro schrapt de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

AH-klanten krijgen alleen nog AirMiles bij de aankoop van het AH-huismerk. De reden van deze stap is volgens de supermarktorganisatie een onderzoek waaruit blijkt dat klanten liever lagere prijzen hebben dan AirMiles.
ABN Amro stopt helemaal met de uitgifte van AirMiles. Volgens de bank blijkt uit onderzoek dat de klanten liever andere vormen van beloning willen zoals kortingen bij leningen. Bovendien liet slechts acht procent van de ABN Amro-klanten de AirMiles bijschrijven.

related partner content for mobile comes here

De moederorganisatie van de AirMiles, Loyalty Management Netherlands (LMN), is bezig met een reorganisatie. Ten minste de helft van de ongeveer 65 banen worden geschrapt. Het bedrijf zegt dat de economische omstandigheden daartoe dwingen. De reorganisatie was overigens al ingezet, voordat bekend werd dat AH zou gaan schrappen in het spaarsysteem. Andere grote organisaties die gebruikmaken van het programma, zoals V&D en Shell, zeggen nog steeds blij te zijn met het spaarpuntensysteem.

LMN geeft jaarlijks ongeveer zeven miljard spaarpunten uit. Iets minder dan de helft van de Nederlandse huishoudens spaart AirMiles. De organisatie bestaat ongeveer tien jaar en is eigendom van Albert Heijn, Vendex/KBB, Shell en ABN Amro. Vooral de eerste twee hebben de afgelopen maanden aangedrongen op kostenbesparingen. De prijzenslag in de supermarkten en de tegenvallende bestedingen in de detailhandel maakten dat noodzakelijk, aldus een woordvoerster van LMN tegen het ANP.

De bezuinigingen bij LMN worden vooral doorgevoerd in de klantenservice van AirMiles. Klanten zullen zich in de toekomst vaker via internet tot de organisatie moeten wenden. De telefonische diensten worden via ingehuurde call centers verzorgd.

Nog onduidelijk is wat ABN Amro nu gaat doen. De bank overweegt zich terug te trekken als aandeelhouder van LMN. Voor de bank is er nog weinig voordeel te behalen met Air Miles, aldus een woordvoerster.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in