Overslaan en naar de inhoud gaan

Achmea zet mes in merken

Achmea gaat de komende jaren snoeien in het aantal merken dat de verzekeraar gebruikt. Het concern zet voortaan hoofdzakelijk in op de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarnaast wordt FBTO steviger als prijsvechter ingezet en behoudt Avero zijn rol als tussenpersoon. Achmea sluit niet uit dat de andere merken uiteindelijk verdwijnen.

related partner content for mobile comes here

Dat zei financieel topman Gerard van Olphen van Eureko in een toelichting op de jaarcijfers. Eureko is het Europese verzekeringsconcern dat feitelijk wordt bestierd door grootaandeelhouder Achmea. De uitspraken van Van Olphen betekenen dat Achmea zijn palet merken flink kan uitdunnen. De verzekeraar voert momenteel nog ongeveer twintig merken,
waaronder Topland, Groene Land en Residex.

Uit de jaarcijfers blijkt dat Achmea in 2003 een nettowinst heeft geschreven van 252 miljoen euro. Een jaar eerder stond daar nog een verlies van 523 miljoen euro tegenover. Topman Van Olphen zei verder dat Eureko zich op een beursgang voorbereidt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in